הלחם שנשכח • מתכון לפרנץ' טוסט מושלם | בנדיקט: מגזין ארוחות בוקר
136אוק 1
לאתר בנדיקט
חזרה
הלחם שנשכח • מתכון לפרנץ' טוסט מושלם

 

אחת מארוחות הבוקר האהובות בעולם היא פרנץ' טוסט – פרוסות לחם שנטבלות בתערובת ביצים וחלב ו/או שמנת, ומטוגנות עד הזהבה. זו אחת המנות שמלוות את התפריט של מסעדות בנדיקט מיומן הראשון. כמו שהיא טעימה, ככה קל להכין אותה.

התרגום של שם המנה הוא טוסט צרפתי, אבל הצרפתים קוראים לה פאן פרדו (pain perdu), לחם שנשכח בתרגום ישיר. השיטה של הוספת בלילה ללחם פשוט נועדה לשדרג את הטעמים של לחם ישן, כזה שלא נעים לאכול כמו שהוא, ומצד שני אסור לזרוק.

בלילת הפרנץ' טוסט של שף גיא ארבל מאוד פשוטה וקלה: על כל ביצה שמים 2 כפות חלב ו-2 כפות שמנת מתוקה, ולתיבול מוסיפים קורט של קינמון ומעט תמצית וניל.
הלחם אותו מטגנים בבנדיקט הוא לחם בריוש חמאתי ועשיר, שכבר קיבל כתבה משלו, ולחמים עדינים אחרים מתאימים למשימה, במיוחד חלק מתוקה שנשארה מארוחת שישי.

על מנת להעניק לטוסט מקסימום טעם, מטגנים אותו בחמאה: חמאה רגילה, או חמאה מזוקקת. חמאה המזוקקת היא חמאה ממנה הוציאו את מוצקי החלב, ככה שהיא לא נשרפת בקלות כמו חמאה רגילה, ומניבה פרנץ' טוסט בצבע אחיד וזהוב.
>> 10 דברים שלא ידעתם על חמאה

 

במהלך הטיגון חשוב להשגיח על עוצמת החום במחבת. הבלילה והלחם מכילים סוכרים רבים שנשרפים בקלות, לכן הטיגון צריך להיות על חום בינוני, כזה שיבשל את הביצים שנספגו בלחם ובמקביל יזהיב את החלק החיצוני בלי לשרוף אותו.
>> צפו: איך מכינים חמאה מזוקקת

ברגע שהטוסטים מוכנים, נשארה רק סוגייה אחת חשובה: עם מה להגיש. במסעדות התוספות הן ריבת אוכמניות, סלט פירות עונתי, סירופ מייפל ואבקת סוכר, וכל ריבה או ממרח מתוק שאתם אוהבים תלך טוב עם הלחם הנשכח שלכם. חמאת בוטנים, חמאה רגילה, גבינת שמנת, כולן יכולות להצטרף לטוסט וליצור ארוחת בוקר משמחת במיוחד.

מתכון לפרנץ' טוסט/ מתכון של מסעדות בנדיקט

3-5 מנות, חלבי, 20 דקות זמן כולל

לבלילה:
3 ביצים
6 כפות שמנת מתוקה
6 כפות חלב
3 כפות סוכר לבן (או אבקת סוכר)
1/2 כפית תמצית וניל
1/2 כפית קינמון טחון

ללחם ולטיגון:
6-10 פרוסות חלה או בריוש
60 גרם חמאה רגילה או מזוקקת

להגשה:
אבקת סוכר
ריבה שאוהבים

אופן הכנה:

כתבות נוספות

10 דברים שלא ידעתם על תפוזים

סיפורים מהמאפייה: קרואסון

מתכון פטריות פורטובלו אפויות

    השאר תגובה

    03-6868657





    ©All rights reserved to Benedict Restaurant
    Designed by Wicked